Leeftijd: | 56 - 65 jaar |
Type fietser: | Vooral woon-werk |
Geplaatst op: | 22-03-2025 |
Goede fiets, het overwegen waard. Bezit goede rijeigenschappen.
Rijeigenschappen |
|
Comfort |
|
Prijs/kwaliteit |
|
Motor/ondersteuning |
|
Display/bediening |
|
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Goede fiets, het overwegen waard. Bezit goede rijeigenschappen.
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Super wegligging, heel comfortabel en veel controle. Ondanks dat het een step through frame is is het geel stevig. Bij het bedienen van de instellingen zul je de eerste keer wat hulp nodig hebben, er is heel veel in te stellen. De fiets kan automatisch voor je schakelen, dat fietst erg fijn, schakelen gaat niet altijd even soepel.
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Erg comfortabele fiets. Automatisch schakelen is prettig. En mogelijkheid om zelf te schakelen. Goede vering
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Wat een geweldige fiets! Voor je het weet fiets je 40 om en ben je op je bestemming. Prachtig afgewerkt.
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Fijne fiets met power, die lekker rijdt. Geen extra aandachtspunten.
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Heel fijn zittende en fietsende speed pedelec. Ontzettend goede vering; zowel in de voorvork als in het frame. Je zweeft over de weg. Ik voelde mij veilig op deze pedelec, op één groot punt na. De snelheid. 45 km/h is niet eenvoudig te halen. Dit heeft een groot gevoel van onveiligheid, gezien het overige verkeer je zo van de weg wil drukken. Dit moet echt verbeterd worden, zeker voor dit geld (8,5k!)
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Fiets is voor dit geld best matig afgewerkt qua kabels etc Rijdend, remt en stuur prima
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Prettige zithouding. Riem aandrijving netjes in kettingkast. Kabels rommelig bij stuur. Stuur vering
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Prettiger sturen, zit fijner, stuurt makkelijker dan de opium, zadel gemakkelijker verstelbaar(aan stuur)
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Eerste ervaring met de Pinion MGU. Dat is behoorlijk wennen. Soms schakelt de fiets op een onverwacht moment waardoor je contact met pedaal verliest. Verder komt de fiets in de maximale ondersteuning gemakkelijk tot 45km/u. Wat ik prettig vind is de volledige vering en de dropperpost. Zithouding was comfortabel. T.o.v. van sommige andere merken oogt dit meer als een e-bike.
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Voelt licht aan. Relatief duur. Smal zadel. Vering is instelbaar op je gewicht.
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Fijne fiets, zeker de model dat niet gelijk op de mountainbikers lijkt. Enigste zorg is de snelheid als je 45 km per uur moet rijden op autoweg, dan is het zwaar. Achter spatbord is rammelig
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Schakel systeem van pinion werkt super Elektrisch schakelen ook helemaal goed. Maar fiets zit voor te recht. Ben toch van de sportieve fietsen
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Dit is meer een stadsfiets die met wat moeite van de berijder ook wel 45 wil halen, als het echt moet. Snap de doelgroep niet zo goed, want een stadsfiets waarbij een helm verplicht is en je niet mee op het fietspad mag(meestal), wie wil dat... Geen sterke ondersteuning dus, schakelt hakerig, mijn exemplaar had rammelend spatbord. Wél comfortabel door verende achtervork. Fiets is veel te duur voor wat je krijgt.
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Fiets veert heel erg, achterkant rammelt, remweg is lang. Ondersteunt wel goed tot 45 km. Schakelen gaat soepel, knopjes te dicht op elkaar
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Zeer fijne zithouding. Versnelling schakelt niet soepel, je voelt drukverschil.
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Rijeigenschappen | |
Comfort | |
Prijs/kwaliteit | |
Motor/ondersteuning | |
Display/bediening |
Met alles in maximale stand is 36 km per uur prima te doen. Daarboven is het werken en lastig vast te houden. Na remmen duurt het lang om weer goed op gang te komen. Automatische versnelling hakerig en onvoorspelbaar.